2010-06-02

En hälsning från Amerikat

Vermont memorial wknd 205
mycket amerikanska flaggor som vajar nu i Memorial day-tider!

Idag så har F varit otroligt snäll och fin hela dagen, sådant uppskattas. Vi började dagen med en promenad eftersom jag propsade på att vi MÅSTE få frisk luft någon gång under dagen. Efter det så gjorde vi lite olika pyssel, prinsess-bokmärken, sjöjungfrus och lite sådant. Vi läste även F’s två favoritkapitel i Pippi Longstocking boken jag gav henne när jag kom: “Pippi goes shopping” och “Pippi goes to the fair”. :)
På eftermiddagen drog vi en vända till köpcentret och kollade i Disney-affären, lekte i inomhuslekparken och åkte karusell.

Jag har nu läst igenom alla de tvåhundranågonting blogginläggen som väntade mig. Men nu är det klart! Skönt att vara uppdaterad igen.

Angående Gaza känner jag mig så uppgiven. Hur jag än vrider och vänder på det så känns det som om det blir fel någonstans. Det är klart att man kan sitta och peka ut allt som är fel, men det stora frågan är ju hur problemen ska lösas liksom. All heder till alla människor som jobbar med att skapa fred i denna konflikt. Jag hoppas de kommer på något bra och det snabbt. Jag lider med alla människor som lider av denna konflikt, palestinier och israeler. //E

Inga kommentarer: