2012-01-07

Hur en jul kan se ut

DSC_0033DSC_0037DSC_0039DSC_0040DSC_0041

Det händer inte allt för ofta nuförtiden att hela familjen är samlad. Det här var första julen nu på några år som hela skaran var samman! Fantastiskt. Det blir mycket mys, musik och diskussioner. Som det ska vara, helt enkelt.

DSC_0044DSC_0047DSC_0050DSC_0051

Jag och Petter klädde granen. Vi hängde upp allt pynt som fanns. Vilket mest består av saker i rött, svart och halm. Moa firade jul med oss i år och det var fint!

DSC_0055

Jag ÄLSKAR att slå in julklappar! Det är typ det bästa som finns i hela världen. Jag brukar begränsa mig till några få grejer och sen kombinerar jag dem på en massa olika sätt. För om man har lite begränsningar är det lättare att vara kreativ, n'est-pas? Så här såg årets tema ut. Dessutom passade jag på att skriva på min skrivmaskin och gjorde egna etiketter och maskinskrivna rim. Åh kan det inte vara jul oftare?

DSC_0066

Pappa var tomte inne hos grannarna. Han är verkligen perfekt som tomte. Han går all-in och förutom att dela ut julklappar spelade han dragspel och sjöng jullåtar.

DSC_0070DSC_0074

Julklappsutdelning under högtidliga former. Psalmer, rim och julgodis.

DSC_0182DSC_0186

På juldagen kom Max, vår gamle inneboende Ethan och Petters flickvän Frida med familj. Då blev det julmiddag med julbord och massa prat och mys. Riktigt riktigt kul var det!!

Nu är man dock rätt mätt på julen (förutom inslagningen, men paket kan man ju som tur är ge bort hela tiden under hela året) och redo för nytt år och nya tag!

Inga kommentarer: