2012-01-28

En magisk ask

Magic carousel box mosaic

Häromdagen så var jag och Max hos hans farmor och tittade på lite saker som tillhört hans gammelfaster. Där fanns den här helt fantastiska asken som jag bara blev helt förtrollad av. Och vet ni vad? Jag fick den! Den är gammal, kanske från Ryssland, i mässing med sliten röd sammet inuti. Den väger jättemycket och har små figurer längst sidorna och fantastiska små blommönster.
Jag tycker den ser lite ut som en karusell. Jag fick även alla småsaker som låg i den. En nagelsax, några små metall-pins, en tio krona och...

Magical Carousel Box

.. en liten liten nyckel.

Magical Carousel Box

Som passar i det lilla lilla nyckelhålet. Asken går inte att låsa, men jag tycker bara den lilla detaljen med nyckeln bidrar till magin.

Magical Carousel Box

Nu behöver jag bara en lägenhet med plats för fina möbler som kan matcha den här fina asken. Tänkte putsa upp den också, så kommer den skina i all sin prakt.

Tycker inte ni också att den är helt fantastisk? //E

Inga kommentarer: