2012-01-07

En sammanfattning av år tvåtusenelva

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Massor med saker! Till exempel: lärde mig om dokumentärfilm, var på Ethno, firade midsommar i Hobborn, var på elektronikafestival och sände radio!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej ingen som jag har närkontakt med iallafall. Dock fick min kusin barn. På julafton!

Dog någon som stod dig nära?
Detta var året då vår kära kära och fina Farfar lämnade jordelivet.

farfar

Vilka länder besökte du?
Det blev en resa till USA, vilket var helt fantastiskt. Men annars har det varit skönt att vara i Sverige faktiskt.

New York-resan

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Ett eget kök!

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Oj, svårt. Kanske 6/8 när man mina föräldrar hade sin stora fest på Vassbo!

Vad var din största framgång 2011?
Att jag fått 2 jobb och kommit in på Bollnäs radiolinje och dessutom fixat praktikplats. Det känns som en framgång!

Största misstaget?
Jadu... det finns säkert många, man vem vill tänka på sånt nu?

Bästa köpet?
Som den prylgalning jag sägs vara (läs: är) så måste jag nog svara min ipony och imacen. Det är helt underbart att ha smarta och fungerande teknikprylar. Det underlättar och sätter guldkant på vardagen!

smoothieDSC_0030

Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till New York, och det var SÅ värt.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag och Max kom in på samma skola och får bo på samma ställe! HURRA!

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Vad svårt. Jag vet inte om det är någon speciell? Kanske "Satan i gatan" med Veronica Maggio.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svårt att säga. På det hela taget tror jag gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar jag hade skrivit mer! Har många projekt som ligger ofärdiga och jag hoppas att 2012 blir året då jag verkligen sätter fart. I allmänhet komma igång med och slutföra roliga projekt, mål för året.

väskan

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ältat saker, oroat mig och drömt om framtiden istället för att leva i nuet.

Blev du kär i år?
Nej, men jag blev nog ännu kärare i Max.

Favoritprogram på TV?
Vi har tittat på en hel del TV-serier nu i höst, fast då mest på dvd-box. Men två riktigt bra grejer som gått på TV var Bron/Broen och Human Planet.

Bästa boken du läste i år?
Det är svårt att ha perspektiv på böcker jag läst under hela året. Men Jane Eyre, som jag läste för inte så länge sen var himla bra. Den eller Broarna i Madison County var nog bäst. Läste ju om hela Harry Potter-serien också.


(klicka)
003


Största musikaliska upptäckten?
Vet inte riktigt? Det känns som om 2011 var året med uppföljare och nysläpp från tidigare favoriter. Har inte riktigt upptäckt något nytt. Dock var vi ju på Sufjan Stevens konsert, och det var HELT magiskt.

Något du önskade dig och fick?
En banjo!!! Bästa.

my banjo

Något du önskade dig och inte fick?
Vet inte? Inget speciellt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Fikade med trevliga människor här på skolan.

födelsedag

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En till resa kanske, det är ju alltid så fantastiskt.

Vad fick dig att må bra?
Först att få bli kombo med Julia och Linda och sedan att få bli grannbo med Max. Att ha omtänksamma och älskade människor i närheten är värt hur mycket som helst.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Är aldrig speciellt sugen på kändisar. Det skulle vara fett att fika med någon av mina radioidoler dock. Typ Kajsa Ingemarsson, Jessika Gedin, Ingvar Storm eller Cecilia Uddén.

Vem saknade du?
Lilltjejen som jag tog hand om i USA.

the world is big

De bästa nya människorna du träffade?
Mina radio-klasskompisar och alla andra underbara människor på Bollnäs Folkhögskola!!!

Mest stolt över?
Allt jag lärt mig i år. Det känns som en hel del. Det känns också som om jag blivit lite modigare i år.

Högsta önskan just nu?
Att 2012 blir ett fantastiskt år, att jag håller huvudet kallt och inte stressar över saker och att jag blir lite bättre på att njuta av nuet.

Listan från Clara

Inga kommentarer: