2011-09-01

En tillbakablick i min blogghistoria

Jag har (pinsamt nog?) bloggat sedan 2006. Först på hejhenning.blogg.se och sen här. Men tackvare detta så kan jag nu gå tillbaka och kolla vad jag gjorde denna dag för fem år sedan och framåt.

Så låt oss ta en såkallad trip down memorie lane:

     1/9 - 2006

Jag flyter på en våg av politiskt engagemang

Idag var vi i "moderaterna" (ehe) nere i Valtältet och frågade ut två moderat-farbröder. Det var roligt. Vi åt nästan allt deras godis.. sen fick man gratis kaffe där också. Fick också ett lipsyl från "Falupartiet- Partiet på allas läppar" (hehhehe) och en vetextrasa från centern ("För att torka det dukade bordet som sossarna dukat upp".) De där politiska människorna är bra roliga.
När vi gick därifrån kände jag mig väldigt politisk engagerad, inte i nått speciellt parti. Bara i allmänhet. Det hörde på nått sätt ihop med den här filosofinojjan som slagit ner i klassen. :) Det var roligt iallafall. Köpte tillochmed nyttig meny på McD! :D (usch usch för donken, om man ska vara politisktkorrekt). KöpteChiliMcChicken junior, minimorötter och vatten. Hehehhe..
På tåget hem fick Moa bli föremål för mitt engagemang. Jag var så att säga "på gång". Om allt.. och allting. :) Roligt. (Kanske inte för henne. Men för mig.)

Jamen vi hörs. tänkte först ha en lång utläggning om en annan sak men låter nog bli. orka liksom. SKA ÅKA TILL SPANIEN PÅ TISDAG! Hejdå/E


1/9 - 2007

En lördag-söndag?

Japp, denna lördag har varit lite som en söndag. Jag har varit ensam hemma i lägenheten hela dagen, och det har varit skönt faktiskt. Åt frukost och såg på film, övade fiol och sång (fast det gick inge vidare). Har motionerat och tagit en dusch med min nya body shop shower gel, mmmm :) Ätit mer majskolvar och alldeles nyss åkte jag och köpte godis och hyrde film till filmkvällen hos Agnes (som inte börjar förän efter hon jobbat klart, dvs 22.30) så jag chillar lite i soffan. Min gamle polare Joel ringde inne på OK/Q8 och sa att han och några andra var i Borlänge och skulle på någon festival som hette Salut. Han sa att dom skulle komma hit!? Så vi får väl se om dom dyker upp.

Trevlig helg//E


1/9 - 2008

tekniknörden gör sig hörd

LG X110 går att få i flera färger, till exempel vit, rosa och silver.
Läste i corren häromdagen om det nya på tekniknördarnas önskelista: mini PC:n. Som ni kanske vet är jag smått prylgalen med betoning på teknikprylar som datorer och telefoner. (Har en teori om att det bottnar i min uppväxt med sci-fi filmer).

På bilden ser ni LG X110..! Sen fins även Asus Eee, som det stod om i corren. Principen är: billig, väger inte mer än 1 kg, går att surfa, maila och skriva på. Kostar runt 3000 pix skulle jag tro. JAG VET att jag verkligen inte behöver den.. men ändå.. det kliar liksom lite i tekniknördsfingrarna. Den är liksom inte större än en pocketbok. Går att slänga ner i vilken väska som helst. Åhhh..

(Fortfarande inget besked om jobbet. Åhhj. Ångesten!)// E
Kul grej men typsnitten fuckade ju upp av allt klipp och klister! :) //E

3 kommentarer:

Fredrik P och F sa...

Jag hade totalt glömt att det är första september idag, men jag har full koll på vad jag gjorde samma dag var och ett av de där inläggen skrevs.

LINDA sa...

(: vilka tider!!

maohlin sa...

hahaha vad kul! :D