2011-09-03

EFTERLYSNING: Vem har sett min mellanmjölk?


Har nu fått uppleva studentlivets mörkaste baksida. Jag har blivit bestulen! Har jag blivit bestulen på min mobil, min plånbok eller ett instrument? Nej! Något mycket värre! Min mellanmjölk har blivit bortförd mot sin vilja!!!
Någon kanske tog fel, tänker ni, som är snälla och godtrogna, precis som jag. Men ICKE i detta fallet, vänner. Det stod "Elin&Max" på mjölken med stora bokstäver på båda sidorna samt hade jag målat ett hjärta på korken (ja jag vet, hemskt att köpa med kork, dåligt för återvinningen, jag vet).
Hur kan man helt sonika bara sno någons mjölk? Där satt jag med en tallrik gröt och en kopp te och INGEN MJÖLK! Fast jag hade köpt mjölk dagen innan. En helt ny. Oöppnad. (Fick som tur var låna en skvätt mjölk av Pablo, men ändå!)

Hur ska jag följa upp detta? Arga lappar? Radioinslag? Konstant bevakning av kylskåpet? Häxjakt? //E

3 kommentarer:

Sofie sa...

Fruktansvärt!
Kör på alla alternativ, så märker de att du menar allvar ;)

Emma sa...

Jag säger, skriv en arg lapp och bevaka kylskåpet dygnet runt! Tjyven måste fast!

Nenne sa...

Staffan monterade en kamera i kylskåpet en gång, kanske vore en idé.