2011-01-12

Att tolka Tolkien

Twinkling Castle, Edinburgh
(klicka) Gode Gud, låt oss hitta en awsome boende.. snart!

Idag efter jobbet (jag gillar verkligen mitt jobb!) så åkte jag och träffade min käre vän Fredrik Pousette-Falk och vi dök in på ett källarcafé i Gamla Stan. Där, hör och häpna, lyckades jag såklart slå mig ner precis bredvid ett bord där Linda (som jag bor med alltså) satt och fikade med en kompis. Fredrik hade inte kommit än så vi bestämde oss för att ignorera varandra och låtsas att vi inte kände varandra. Det hela blev således en något bisarr situation. Men nog om det..

Kvällens samtal utmynnade i en heta diskussioner kring mycket nördiga saker kring Sagan om Ringen och olika tolkningar av saker och ting. Så vi avslutade eftermiddagen med en tur till Stockholms (jättefina) stadsbibliotek där vi hämtade relevanta böcker och slog oss ned vid datorn och tog upp Lotr-wiki och försökte få klarhet i de saker där våra åsikter gick isär. Vi fick egentligen inte jättemycket klarhet i någonting, men roligt var det. :) Nörderi är fantastiskt!!

Nu sitter jag och Linda och finkammar internet efter läääägenheter. //E

2 kommentarer:

Fredrik P och F sa...

Jaaa! Wunderbar =D min roligaste och intressantaste eftermiddag på länge!

Emma sa...

Skön dag, klart man ska nörda! Hur skulle man annars klara sig?