2012-05-12

En hälsning från en i karantän

Så... allt gick åt skogen kan man säga. I torsdags fick jag, vad som misstänks vara, den nedriga vinterkräksjukan (ja, i maj, det är möjligt). Jag vill passa på att nämna att jag inte haft vinterkräksjuka NÅGONSIN, inte heller magsjuka på över 10 år. SJÄLVKLART skulle jag då få det dagen innan jag skulle iväg på sommarjobbsintervju i Västerås och på min brors första, stora, riktiga skivsläpp på Nalen när hela familjen skulle vara med.
Självklart finns det inga bra gånger att bli sjuk, men ändå, det här kändes som en EXTREMT dålig tajming, tack så mycket Vinterkräkshelvete.

Så, jag var bara sjuk och kräktes och så på torsdagen. På fredagen mådde jag bättre, såpass att jag kunde få i mig lite mat och blåbärssoppa och cola och sånt. MEN trixet är att vinterkräksjukan smittar 48 timmar efter sista visade symptomet. Således... karantän.

Så vad har jag gjort? Jo jag har tittat klart på True Blood säsong 2, sett disneyfilmen Tangled (så besviken!!!), The Reader (BRA!), The Kings Speech (4/5 i betyg, helt klart) och idag har jag tittat på Game of Thrones, Harry Potter film 6, 7 pt1 och 7 pt 2.

Hela sommaren skulle jag vilja se ut som Drottningen i True Blood. Fantastisk!

Åh Severus Snape. Förstår ni hur otroligt töntig jag är och sitter och snyftar i min ensamhet när jag tittar på sista HP-filmen? Jössesamalia. //E

2 kommentarer:

LindaMARIA sa...

ÄLSKAR! filmerna alltså, hahah. INTE att du blev sjuk och jag inte fick se dig. men du, ledig fredag! ses då???????????

Sofie sa...

Känner mig också töntig ang. sista HP-filmen men jag kan trösta dig med att du inte är ensam :)
Väldigt nedrigt med kräksjukan! Usch! Känner med dig.