2012-04-01

Internet är en magisk plats


(klicka)

Tänk ändå vad otroligt det är med internet. Jag satt just inte på http://www.thestylerookie.com/ och befann mig för en stund i Tavis magiska tonårs-universum. Det gör mig lite nostalgisk på många sätt, för jag tänker på när man själv var tonåring. Då var internet inte riktigt så utvecklat och digitalkameror fanns knappt (när jag var typ 12 alltså) och ingen hade bloggar. Istället hoppade jag runt i mitt rum, låtsades vara med i Tv-program framför spegeln och klistrade in vanliga kort från analoga kameror i anteckningsböcker och klistrade massa klistermärken runt.
Men nuförtiden kan kids som Tavi och många andra visa upp sin fantasi och sin visdom för hela världen att ta del av och dem blir förebilder för många andra kids som inte vill räta sig i leden och se ut eller göra som alla andra. Visst finns det mycket mobbing och dåliga grejer på internet, men det finns också ett universum av stöd från likasinnade och räddning för många tonårshjärtan!

Dessutom kan man som Tavi bli upptäckt och plötsligt vara med i stora tidningar, inspirera modeskapare, gå på visningar med Anna Wintour etc etc. Tänk alla bloggare som får så pass mycket betalt genom sina bloggar att de kan leva på dem eller på de övriga jobben de genererar.

Ibland riktigt svindlar det framför ögonen på mig när jag tänker på alla möjligheter med internet. Man kan ju göra VAD SOM HELST.

Internet, en magisk plats där drömmar blir verklighet. Typ! //E

Inga kommentarer: