2012-04-17

The days of our lives

cinderella in the ashes.
(klicka)

Idag var det jag som var först ut när vi startade igång vår vecka med maratonsändningar. Tre timmar på förmiddagen, nio till elva, var jag ensam som programledare i studion. Ingen sidekick eller någonting. Givetvis kom det in lite gäster och så hade jag lite inslag och musik såklart. Men det var ändå mitt ansvar att få tider att klaffa med nyheter, gäster etc samt att se till att det aldrig blev tyst i etern (vore ju inte så bra) :) Det var en utmaning men det gick i hamn. Men jössanes vad trött jag var när jag var klar. Sen skulle jag jobba på med klippning och reporterjobb på eftermiddagen. Det blir mycket i huvudet men samtidigt så är det SÅ KUL med så mycket liv och rörelse i Radiovillan. Gäster kommer och går, kaffet puttrar, alla springer upp och ned för trappor och ja, det är kul helt enkelt.

På vår blogg www.radiovagen.se kan ni läsa mer om sändningarna om ni är nyfikna. Förövrigt så är det HÖG TID att söka till radiolinjen på Bollnäs folkhögskola, om någon skulle vara sugen (världens bästa!). Gå in HÄR för att söka! //E

Inga kommentarer: