2011-10-20

Hur ska jag hinna?

bad books
(klicka)
Jag kan på riktigt väldigt ofta uppleva en frustration över allt jag inte hinner lyssna, läsa och titta på. Tiden räcker helt enkelt inte till. Alla dessa böcker jag vill läsa, alla filmer och serier jag vill se, alla tidningar, artiklar, bloggar, alla radioprogram och dokumentärer jag vill lyssna på.
Jag tycker ju allt är så intressant och spännande men jag hinner bara inte. "Den filmen bara MÅSTE du se..", "Den serien, åh den måste du bara kolla på, det finns 6 säsonger..". "Va? Har du inte läst den?"

Tack och lov är livet långt, men problemet är ju att det bara kommer mer mer och MEEEER. Varje dag. Hela tiden. Jag hinner ju inte med!
Ju mer man läser och lyssnar på, desto mer vill man ju läsa och lyssna på. En tanke leder till nästa. En bok leder till en annan.

Dessutom ska man ju hinna umgås men människor, vara ute i naturen, röra på sig och allt det.

Just det, jag vill ju själv PRODUCERA också. Texter, böcker, romaner, radioprogram, dokumentärer, filmer, konstverk. Det ska man också hinna med.

Hermione's Time-Turner necklace
(klicka)
Jag skulle behöva en time-turner som den som Hermione har i Harry Potter. Eller så skulle jag kanske behöva chilla lite mer. //E

1 kommentar:

maohlin sa...

Men åh jag känner samma! Jag vill läsa så mycket och titta på så mycket och lyssna på så mycket. Måste nog börja skriva en lista på allt, för jag glömmer hela tiden bort! Missar mycket och kan komma på ett år senare, och bara "nooo, den filmen hade jag glömt. Måste seee"