2010-11-17

Läslusta

74-3.jpg (419×693)

Jag är hemma i Linköping igen! Falun har varit helt fantastiskt, lägger upp bilderna imorgon när jag orkar. Har oturligt nog dragit på mig en hiskelig förkylning, med inflammerade bihålor och helveteshosta som river i brösten och gör mig alldeles svimfärdig. Blä och usch för det. Därför blir det pyjamas-hela-dagen-i-karantän-på-rummet-dag imorgon.

Håller på och läser Lord of the Rings på engelska (pappas gamla pocketböcker från längelängesen) och det är en episk läsning vill jag lova. Jag har läst Sagan om Ringen på svenska massor med gånger, men originalet ville jag vänta med till tiden var mogen. Och nu är den sannerligen mogen. Jag njuter av varje sida, fnissar, skräms, får tårar i ögonen och framförallt känner jag läslängtet. UNDERBART!!! //E

3 kommentarer:

Emma sa...

Åh det var så längesen jag hade en sådan bok. En som jag bara längtade efter att läsa och inte ville sluta när jag väl börjat.

Fredrik P och F sa...

Fantastiskt! Härligt att få se fram emot dina blogginlägg igen =)

(Och jag lyckades byta plats på orden i början av inlägget, så att det blev "Falun har varit helt hiskeligt" och "dragit på mig en fantastisk förkylning"... så hiiiimla roligt =) men det visar också att, nu är det dags att sova!)

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Sv: Haha, Fredrik! Skickligt!