2010-05-11

En Söndag i staden som kallas New York

new york 001
Det var ju Isabels birthday weekend i helgen, så på söndagen tog vi tåget till storstan!
new york 002
De höga husen skyddade tyvärr inte så värst mycket mot de kalla vindarna. Brr.
new york 003
Vi ville egentligen äta lunch på Prêt-a-manger men det var stängt!?? Så det fick bli varma paninis på café metro istället. De var goda de med!
new york 006
Isabel tog med mig till en jättefin affär vid Rockafeller Center som heter “Anthropologie” där jag köpte en så sjuuukt fin grej som ni ska få se sen! ÅH, så glad.
new york 007 new york 008
Först gick vi på femte avenyn och tittade i alla fancy skyltfönster. Vi gick även in och kollade igenom Louis Vuittons flagship. Flashigt värre. Vid ett stort, öde, bank-komplex på Park Avenue stod den här bisarra, gigantiska “Hello Kitty”-statyn. Något överraskande! Fast Hello Kitty drar ju in en heeel deeel kosing, så det kanske är svaret?
new york 009
Sen promenerade vi hela vägen ner från 59th till 26th för att gå på “FIKA” för där har vi aldrig varit. Vi kom dit 16.26 och de stängde 16. Såklart. Attans typiskt va?
new york 010 new york 011
DAGENS CITAT från fina Isabel, vid ett övergångsställe påväg bort från FIKA: "Vänta! Kolla! Nej.. oj.. det stod Sandwich jag trodde det stod Swedish". :)
new york 014
Trötta i fötterna, besvikna och fikasugna styrde vi stegen mot närmsta.. ja såklart.. Starbucks! Där satt vi och hängde och vilade en bra stund.
Sedan åkte Isabel hem och jag åkte på Jónsi-konsert. Fick inte ta med min kamera in på konserten. Men jag ska skriva ett inlägg om konserten strax.
new york 015
Det var roligt för killen som kollade mitt ID gav mig ett över-21-får-köpa-alcohol band. Fast mitt körtkort tydligt säger att min födelsedag är i november. Klantig kille. Köpte inget alkohol, men jag hade iallafall möjligheten. Moaha!
new york 016
Stressade som tusan för att hinna med tåget hem, och hann, puuh! Kom hem precis vid midnatt och kastade mig i säng. Vilken söndag! //E

Inga kommentarer: