2010-04-14

Tidsmaskiner och vampyrer

Insåg att det var längesen jag hade något “Hennings bokklubb” inlägg så jag tänkte göra ett!
Just nu läser jag:
bokklubb 012
En av klassikerna som jag kirrade på B&N för ett tag sen. Man ska inte underskatta klassiker! Det finns ju en anledning till att de blivit vad de blivit liksom. The Time Machine handlar om en man som åker in i framtiden och ser hur saker blivit. Den här boken hade en lång introduktion där man fick läsa om Wells liv och hur saker var politiskt när han levde. För den här historien är bara en sorts metafor för Wells att uttrycka sina åsikter om kommunism och Marxism. Väldigt intressant och absolut fortfarande aktuellt!
bokklubb 011
Nyss läste jag den här boken, som True Blood är baserad på, och den var bra och beroendeframkallande. Bättre än jag trodde, måste jag säga. Det blev ju extra spännande också när jag kom till den punkten där jag slutade följa serien. Men boken skiljer sig en del från serien ändå, så även om ni redan sett den tror jag ni skulle uppskatta boken. Sen finns det ju typ sju böcker till också. Lovande! :) //E

Inga kommentarer: