2011-05-26

Lill-lördag!

iskaffe

Igår var det den fabulösa dagen onsdag, även kallad lill-lördag. Vilket passade ypperligt bra in på den onsdagen som just igår.
Först så tvättade jag, alltid lika trevligt, sedan åkte jag in till stan och lämnade tillbaka en försenad bok till bibblan och betalade min skuld på hela fem kronor.
Eftersom det var löningsdag så kunde jag faktiskt köpa saker! Tänka sig! Man får passa på nu när pengarna finns, för snart finns de inte. Jag åkte till Zinken och köpte ett par glasögon, ett par trevligt fina som var billiga. Himla bra, tycker jag. Ni får se dem... sen.
Bilden ovan visar 7elevens Iced Cappucino, och den kan jag rekommendera. 20 spänn och god.

GT

Jag mötte upp den eminent snygga och cirkusklädda HKLS och vi gick runt på lite affärer. Framförallt på Beyond Retro där jag införskaffade en helt hemskt härlig hatt. DEN ska ni också få se... sen!
Sedan blev det storm så vi gled in på en bar med "after work" priser och drack varsin GT och planerade inför framtida events. Himla mysigt!

Olle montanus

Efter lite trevligt öl och snack hemmas hos HKLS och FLL's kompis Tanja i gamla stan så rusade jag ner för kullerstensgatan till Stampen för att möta upp Linda och gänget och se Olle Montanus spela. Han med flöjten där är Lindas lillebror Kalle och han är sångaren i Olle Montanus. Det var en supersvängig spelning och en heltrevlig avslutning på en heltrevlig onsdag.

Vilket långt inlägg, n'est pas? //E

Inga kommentarer: