2011-05-09

Detta har hänt!

Tranås 009
I torsdags bestämde jag mig för att köpa en iphone 4! Således var dagar av beslutsångest till ända och mitt nya liv som såndär iphone-nörd har börjat. Dock tar jag det med ro och ägnar mig mest åt att lyssna på podcasts från P1 och att sätta nytt rekord på Fruit Ninja.

På torsdag kväll kom jag till Tranås och på fredags morgon var det upprop på Sommenbygdens folkhögskola. Jag sjöng och ja, det gick väl sådär. Jag tror inte jag kommer in. Men det som hände efter sökningen var desto roligare! :) Då var det nämligen häng med alla Max kompisar. Vi gjorde tacos och spelade MarioTennis och MarioCart på Nintendo 64!

Tranås 004Tranås 005
"Green" är min nya favoritöl, den är ekologisk och jättegod. Den kan jag verkligen rekommendera. Jag var förövrigt överlägset sämst på TV-spel, men det var kul ändå! :)

Tranås 006
På lördagen spatserade jag först runt på megaloppis och fyndade (ska visa sen) och spelade pokémon i solen. Sedan packade jag och Max hans jättefina picknick-väska med ceasar-sallad, godis, majskolvar och halloumi.
Tranås 007Tranås 008
Sen var det grill och kubb i solen och kvällen slutade med att några stycken hängde med hem till Max lägenhet  en stund.

På söndagen tog jag och Max en promenix till ångbåtsbryggan där vi spelade ett parti TP på hans iphone. Senare åkte jag hem till Linköping en sväng för födelsedagsmiddag för pappsen.
Nu är jag tillbaka till Stockholm och nu är det här låååånga inlägget slut! //E

1 kommentar:

Emma sa...

Finfina dagar! Grillning och kubb i solen röstar jag för att vi gör någon dag här, i typ Rålis!