2011-05-12

Ilskan (och glädjen)

utflykt

Blev så arg idag när jag fick höra att priset på SL-kortet ska höjas med 100 freakin' spänn, från 690 till 790!!! Den härligt moderata Torbjörn valde i artikeln ovan att jämföra det med "3 chipspåsar"?! Öh? Visst brukar försäljare som vill övertala en om något jämföra en femtiolapp med en pizza i månaden osv. Men att jämföra med 3 chipspåsar i den här situationen känns ju bara banalt. Jämför istället med typ en matkasse, två fika med en trevlig kompis, en biokväll eller något.
Han menar även att "tackvare" vår moderata regering så har alla (eller?) fått mer pengar i plånboken och således borde det vara rimligt att höja priset på SL-kortet.
DET ÄR JU SÅ FÅNIGT OCH DUMT ATT JAG BLIR ALLDELES ROSENRASANDE! KAN VI SNÄLLA BYTA REGERING??! ELLER?! NÅGON!?
SL-kortet är ju redan svindyrt. Kollektivtrafiken har också den blivit en klassgrej och de som inte har råd kan inte förflytta sig och hamnar i ännu mer underläge än förut. Torbjörn åker säkert inte ens tunnelbana. För han har säkert råd med bil och bensin och kanske skiter han helt i miljön och i att små barn andas in hans avgaser och kanske kommer dö i förtid?!?

Men.....

Ur det här tragiska har gruppen "Dyrare SL-kort - Nej tack!" uppstått på facebook, vilket har visat sig vara den roligaste gruppen på länge. Gruppen startades idag och redan så har spexiga bilder som de här dykt upp:

och icke att förglömma den fantastiska CHIPSRÄKNAREN! (Som genast för tankarna till Sverigedemokraträknaren).

Sånt blir jag glad över. Nu kan ni ju gå in och räkna ut ert nya liv utan chips. Jag själv har knappt råd med en chipspåse i månaden, ännu mindre att avvara tre. Så ja.. jag får väl se till att flytta innan 1 september. Tjo! //E

1 kommentar:

Emma sa...

Men vad i hela havet! Ja, det är verkligen redan svindyrt! Jag får väl cykla från 1 september jag då.