2011-07-18

Så var det slut.



Att vänta på Harry Potter-relaterade saker har varit en del i mitt liv sedan jag var cirkus 11 år. Först väntade man på böckerna, sen väntade man på böckerna och filmerna. (Även om jag inte väntade så där särdeles ivrigt på filmerna, om jag ska vara ärlig). Men när det nu var dags för de sista filmerna, och när den första delen var så bra, så blev förväntan på den sista delen faktiskt stor. Det är ju ändå ett avslut på något stort och  unikt.
Jag och Linda gick och såg filmen på premiärdagen och det var en hel del pirr i magen, ska jag säga. Vi hade med oss varsin fin näsduk för tårar i ett sånt här läge är oundvikliga.
Jag ska inte avslöja något om filmen men jag vill bara säga att jag var väldigt imponerad och nöjd med hur den blev.
Men det bästa är ju faktiskt att böckerna finns kvar (och jag har ju allihop) och närhelst man önskar så kan man öppna första boken och så ligger hela äventyret framför en igen. DET är tjusningen med riktigt bra böcker. //E

(Internetanslutning genom iphonen är rätt smidigt ändå. Bra-att-ha-grej det där.)

Inga kommentarer: